גונבים את המדינה: "טאבו" פלסטיני חדש ביו"ש

איתי גדסי No Comments on גונבים את המדינה: "טאבו" פלסטיני חדש ביו"ש

דיון חירום בוועדת חוץ ובטחון של הכנסת על הקמת מרשם הטאבו הפלסטיני ביוזמת ח"כ אריאל קלנר וארגון "עד כאן": "יש לפעול דיפלומטית נגד מי שתומכים וממנים את הפרויקט"

השומרון צילום: פלאש90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוץ והבטחון של הכנסת בראשות ח"כ יולי אדלשטיין קיימה היום (שני) דיון חירום שעסק במרשם הטאבו הפלסטיני הממומן על ידי האו"ם, האיחוד האירופי, הבנק העולמי וגורמים נוספים ונחשף על ידי ארגון "עד כאן".

בדיון נחשף כי בארבע השנים האחרונות מאות אדריכלים ופקידים המתוקצבים על ידי האיחוד האירופי ומנוהלים על ידי הרשות, פועלים ליצירת מרשם טאבו חדש ברחבי הכפרים ביו"ש תוך התעלמות מוחלטת מרכישות היסטוריות שבוצעו ע"י יהודים וכן מהתעלמות מהטאבו הישראלי והירדני אשר נמצאים בשליטת המנהל האזרחי. רש"פ מקימה מתחת לפני השטח את המדינה 'הפלסטינית' וזאת באמצעות "טאבו פלסטיני" חדש במימון מאסיבי של האו"ם, האיחוד האירופי, הבנק העולמי ועוד שלל גופים.

מי שיזמו את הדיון המהיר הוא ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) וח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית).

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) אמר: "אני מצפה ודורש מהממשלה וממשרד החוץ בפרט לפעול דיפלומטית מול אלה שתומכים ומממנים את פרויקט הטאבו הפלסטיני שפועל בניגוד להסכמים הבינלאומיים ויוצרים תסיסה בשטח. יש להפיל להם את האתר של מרשם הטאבו שעובד לא כחוק. זו לא פעולת קומנדו מסובכת ואין שום סיבה להקל על חיי אלה שמנסים לגזול את ארצנו".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" שארגונו חשף את מרשם הטאבו הפלסטיני, אמר בדיון כי: "מרשם הטאבו הפלסטיני-אירופי הוא מרשם שמבוסס על חוקים האוסרים על יהודים לרכוש קרקעות ביו"ש בגלל מוצאם, חקיקה המזכירה את חוקי הרייך השלישי. הפעילות הפלסטינית-אירופית הזו הינה חלק ממהלך הקמת המדינה הפלסטינית על שטחי a b c באופן חד צדדי, בסיוע גורמים בינ"ל תוך התייחסות למדינת ישראל כעוד קולוניה ארופאית".

סא'"ל אדם אבידן, ראש ענף תשתית במתפ"ש: "המנהל האזרחי לא מכיר ברישום של הפלסטינים. פנינו בשלושה מכתבים בזמנים שונים בבקשה שיחדלו את הדבר הזה. זו לא שיגרה ולא תופעה רחבה שאנחנו רואים".

שולי קורזון וון גלדר מנהלת מחלקת פלסטינים במשרד החוץ: "לא מכירים את המרשם של עד כאן".

ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת ביטחון של הכנסת סיכם את הדיון ואמר כי: "אני מבקש התייחסות בכתב ממשרד החוץ וממתפ"ש. אנחנו נוציא סיכום דיון ונצביע עליו ונפעל בהמשך. מחר יש כנס שגרירים בכנסת ואני אתייחס לנושא הזה. לגבי מה שקרה בחווארה, כל ראשי הרשויות באזור הוציאו קריאה לתושבים לא לקחת את החוק לידיים ואני מצטרף לדבריהם".



0 תגובות